top of page

בואו ללמוד מה קורה לבגדים שלנו אחרי שהם נזרקים

נתונים סופר מעניינים ממחקר שה NGO הבריטי WRAP ערך - אנחנו קונים המון, אבל המון, בגדים - ב 1999 תושבי הממלכה המאוחדת רכשו בגדים בשווי של 15 מיליארד פאונד. ב 2018 זה כבר הגיע ל 60 מיליארד פאונד! יש 66.4 מליון תושבים בממלכה אגב. הגידול מאט ועלה בשנה האחרונה ב 3%.

921,000 טון טקסטיל הגיע לזרמי האשפה השונים, 336 אלף טון בגדים הגיע לזרמי אשפה לא מסחריים. פחות מ- 30% יגיע למרכזי מיון, חנויות יש שנייה ומקומות שיאריכו את חיי הבגד. מתוכם 60% שנזרקים לאחר/לפני שימוש וממויינים נשלחים לייצוא. שוק ייצוא הבגדים המשומשים העולמי השנתי הגיע ל $4,000,000,000 , הממלכה המאוחדת אחראית על 12% מאותו השוק, נתח השוק שלה יורד כי גם מדינות אחרות התחילו לאסוף ולייצא את אותם בגדים. קילו בגדים משומשים בממוצע מניב 1£.

רוב הבגדים נשלחים לאפריקה (גאנה היא השוק המרכזי) ואחריו למזרח אירופה (פולין ובעיקר אוקראינה), במזרח המדינה המקבלת העיקרית היא פקיסטן. 31% ממה שלא נשלח רחוק משם הולך לחנויות יד שנייה, בממלכה המאוחדת מדובר בעיקר על רשתות של ארגוני צדקה, הנתח של חנויות יד שנייה עצמאיות ומסחריות הוא רק 2%. 5% נזרק (תזכרו ש-70% מלכתחילה מגיע להטמנה) ו-3% מגיע למיחזור.

תודה ל- ‏‎Atnyel A. Guedj‎‏ מהפורום לאופנה בת קיימא.

לקריאת הנתונים בהרחבה:


פוסטים אחרונים 
ארכיון
bottom of page