top of page

בואו להכיר את אחד המותגים המקיימים ביותר היום

Reformation- המותג האמריקאי הוא אחד המעניינים והשונים ביותר בנוף של הגל החדש של המותגים המקיימים. המותג שמפורסם בייצור המקומי בלוס אנג׳לס (יותר ויותר מוצרים מיוצרים בסין היות והם גדלים ומגלים שייצור מקומי בארה"ב מאד מגביל ולפעמים לא מקיים), ובשמלות הפרחוניות, התחיל בהבטחת קיימות שהיא היום יום של מעצבים ישראלים - שימוש בשאריות בדים - במקום להזמין בדים חדשים להשתמש במה שקיים. אבל מאז התרחב לכל כך הרבה יוזמות סביבתיות וחברתיות כך שהם אחד המותגים המתקדמים ביותר היום מבחינת קיימות.

יעל אפללו, היזמית והמעצבת הראשית, תמיד מייעצת למותגים קטנים להכין רשימה של כל מה שהם היו רוצים לתקן בתעשייה ולהתחיל בפשוט ביותר וככל שהם גדלים לעבור לגדול וליקר יותר. מה שמבדל אותם משאר תנועת הקיימות היא האמונה העמוקה באופנה מהירה. ואת זה צריך להסביר - אפפלו מאמינה שלמותג יש זכות קיום רק אם הוא מסוגל לתת מענה לצרכים של הלקוחות וזה אומר היכולות להגיב לשוק ומהר. בניגוד לאופנה מהירה רווחת היא מאמינה שאסור לפגוע באיכות ואם עלות גבוהה יותר תידרש כדי להגיע לשוק מהר מספיק בכמות קטנה - אז הם ישלמו.

עד ממש לא מזמן הם היו מייצרים מתחת למינימום של התעשייה (בדרך כלל מפעל דורש ייצור בכמות מינימלית כדי לעמוד במבנה העלויות שלהם). המטרה המוצהרת של המותג היא להיות אלטרנטיבה מקיימת לזארה - טענה מרתקת שלא בטוח שהיא אפשרית למימוש. היתרון הסביבתי העיקרי של המותג (ויש הרבה יתרונות סביבתיים) הוא הייצור בכמויות קטנות, אבל ברגע שהם יגיעו למסה קריטית של חנויות הם ייצרו למלא חנויות - יותר מאשר לנתינת מענה ללקוחות.

הביקוש הגובר בשמלות המותג שנמכרות במעל 249$ הם סימן מרתק לשינוי בתעשייה.

מעניין יהיה לראות בשנים הקרובות עד כמה הם יצליחו ליישב את הסתירות בין גידול אגרסיבי לקיימות ולשקיפות - שהיא אחת החולשות של המותג.

תודה ל- ‏‎Atnyel A. Guedj‎‏ מהפורום לאופנה בת קיימא.

לקריאת הכתבה המלאה:


פוסטים אחרונים 
ארכיון
bottom of page