top of page
  • תמונת הסופר/תAnat Dahan

רוצים לדעת איך לעזור לילדיכם להיות גם שמחים וגם בריאים?

עודכן: 18 בספט׳ 2019

החופש הגדול עדין בעיצומו אבל באופק כבר ניתן לראות את שנת הלימודים החדשה.

רוצים לדעת איך לעזור לילדיכם לחזור לבית הספר בכייף ולהפוך את שנת הלימודים החדשה לשמחה יותר, מהנה יותר ובריאה יותר עבור ילדיכם ? ועל הדרך גם עבורכם .....

אז ככה....

במציאות היומיומית אנו נתקלים מידי יום בהתנהגויות שעושים הילדים על אוטומט, ללא כל מחשבה מרגע הקימה ועד ההליכה לישון. אורח החיים המודרני בחברת השפע ותרבות פנאי פאסיבית, מביאה לחולים רבים ותופעות שבאות לביטוי בשכיחות גוברת כבר מגיל צעיר: הפרעות קשב וריכוז ,אכילה רגשית, דימוי עצמי נמוך, שימוש רב במסכים, חוסר בתנועה, אלימות והתמכרויות ותחלואה קשה בגיל צעיר.

החיים שלנו ושל ילדינו הם חיים שלמים, הוליסטיים שמתנהלים ביומיום בתחומי חיים שונים כמו תזונה, גוף ונפש, פעילות גופנית, זמן פנאי, משפחה, חברים ועוד ומושפעים ומשפיעים האחד על השני.

מחקרים מלמדים כי ילדים בעלי הרגלים בריאים מגיעים להישגים בלימודים, מחזקים את הדימוי העצמי, משפרים יכולות מוטוריות ובעלי מוטיבציה גבוהה ולאלו השפעה מכרעת על תפקודם – על הגדילה, על מצב הרוח, על יכולת הריכוז והחשיבה, על ההישגים הלימודיים ועל האנרגיות לביצוע כל פעילות במהלך היום.

.Happy 24/7-גישה ייחודית וחדשנית שפותחה ליצירת מציאות יומיומית של שמחה, הנאה ובריאות לכל אדם

מותאמת לעולם הדינמי, המהיר והמשתנה בו אנו וילדינו חיים ומבוססת על מודל הפלוס למוטיבציה בניהול יומיומי שמח ובריא.



כמה שלבים שמוצע לעשות כבר עכשיו ויעזרו לכם ליצור מציאות אחרת, שמחה יותר להתנהלות ביומיום.

- שלב ראשון-הוא הרצון וההחלטהלהכניס לחיים יותר שמחה והנאה.

אנחנו כהורים מחויבים לקחת אחריות על החיים שלנו ושל ילדינו. תכנון נכון, חשיבה משותפת ומעבר ממצוות "אל תעשה" למצוות "תעשה"יחד עם הילדים יאפשרו לנו לנהל מציאות יומיומית אחרת שתביא להרגלים בריאים לאורך זמן במשפחה.

- שלב שני - בשיח משפחתי נבחר ונחליט איזה התנהגויות חדשות(פלוסים) כל אחד בוחר להכניס ליומיום שלו מתוך הבנה שהם יוסיפו : אנרגיה, העצמה, תחושת הצלחה, הנאה, אתגר מוטיבציה, חיזוק דימוי עצמי ועוד.

לדוגמא- לקום שעה מוקדם יותר בבוקר ולעשות הכל בנחת, להקפיד לאכול ארוחת בוקר, לעלות רק במדרגות, לשתות רק מים, לקבוע בתכנון מראש מה נעשה אחה"צ, איזה חוג אני בוחר ועוד...

- שלב שלישי-נבנה תוכנית יומית/שבועית שבה משובצים הפלוסים שבחרנו במהלך היום. נראה אם ישנם פלוסים משותפים עם הילדים ונחזק זה את זה בהצלחות.

לדוגמא- אם אני כהורה החלטתי להוסיף ליומיום שלי צעידה באופן קבוע 3 פעמים בשבוע אני יכול לקבוע זמן לצעידה משותפת עם הילדים כדוגמא אישית, מחויבות וחוויה משותפת למשפחה.



וכמה טיפים איך להוסיף פלוסים בחזרה לבית הספר


- חיזוקים יומיים/ שבועיים ליצירת מוטיבציה– עודדו את הילדים לאכילה מסודרת של ארוחת בוקר או לפחות שתייה חמה או קרה (תה, חלב חם/קר, שוקו וכו') לפני היציאה ליום הלימודים

- התארגנות נכונה ותכנון מוקדם יסייעו לכם להגיע לתפריט מאוזן ומגוון, ולשמור על הרגלי אכילה נכונים של הילדים במהלך היום. לדוגמא- לבחירת ארוחת העשר, מוצע לערוך לפני החזרה לבית הספר מזנון מקדים של ארוחת ערב יחד עם הילדים עם מגוון אפשרויות- סוגי לחמים ממרחים וירקות, לשוחח עם הילדים על העדפותיהם ולאפשר להם בחירה.

- ארוחות משפחתיות יחד- להקפיד על ארוחות משפחתיות ליד השולחן עם כללים ברורים- כולם מניחים בצד את הפלאפון/מחשב, אוכלים בנחת וכל אחד כולל ההורים משתפים במה שעבר במהלך היום (משהו טוב שקרה לי ומשהו פחות טוב).

- עסקו בפעילות גופנית מהנה ב-י-ח-ד! מומלץ כי הילדים יעסקו בפעילות גופנית במשך שעה ביום לפחות. עודדו אותם להתנסות במגוון פעילויות ולבחור בזו שאוהבים.

- עודדו את הילדים לבחור חוג שהם רוצים - חוג הוא בחירה של הילד, ההליכה לחוג נעשית מתוך רצון אמיתי והילד מקבל הזדמנות לבחור ולהשקיע ולהתקדם בהתאם לבחירה. לכו עם הילדים לחשיפה למגוון החוגים המתקיימים בדרך כלל בתחילת שנה ותנו להם את ההזדמנות לבחירה, מחויבות ואחריות.

תגמול- תמרוץ –ביישום הרגלים בריאים לאורך זמן בכיף והנאה חשוב לעודד את הילדים וגם את עצמנו ולתגמל על הצלחות. זה מהווה תמריץ ומאפשר אנרגיה ומוטיבציה גבוהה להמשיך ולהצליח.

- עקביות והתמדה זה שם המשחק- סמכו על הילדים, הם יודעים מה טוב להם אבל צריכים את ההורים לגבולות ברורים, חיזוקים, הקשבה, שותפות , חיבוק ונשיקה.


אז היו שם בשבילם ובשבילכם.


17 צפיות0 תגובות
bottom of page